کد خبر: ۱۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت؛

 دروغگوی ناشی استعمار 

صادق امینی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: در روزهای اخیر بی‌بی‌سی فارسی پس از گذشت یک سال و نیم از ناآرامی‌ها در ایران در حالی که جهان شاهد کشتار هزاران نفر از مردم بی پناه غزه است و دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی به محلی برای اعلام انزجار از سیاست‌های دوگانه و جنایت‌کارانه غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی است دست به انتشار اسناد ساختگی و پر از اشتباه فاحش زده که به نوعی افکار مردم درون ایران را از جنایات دست نشانده استعمار منحرف کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در سال ۲۰۱۹ طارق حداد خبرنگار بریتانیایی مجله نیوزویک به دلیل اینکه مدیران نیوزویک به گزارش مستند او در مورد ساختگی بودن حملهٔ شیمیایی به شهرک دوما اجازهٔ انتشار ندادند از سمت خود استعفا داد. او در بخشی از مقالهٔ طولانی خود در مورد استعفایش می‌گوید: حقیقت چیزی است که برای من مهم است و این همان دلیلی است که به خاطر آن در دانشگاه نیویورک درس خواندم و خبرنگار شدم.

من در جریان تحقیقم در مورد حملات شیمیایی در سوریه فهمیدم که پزشکانی که در این کلیپ‌ها شهادت می‌دهند ملیتی انگلیسی داشته و عضو گروه‌های تروریستی بوده و بارها توسط دستگاه اطلاعاتی انگلیس یعنی ام آی سیکس بازداشت شده و نهایتاً بدون محاکمه آزاد شده‌اند. اما با وجود اینکه همین گروه‌ها بیش از ۱۰۰ زن و کودک را در حی الراشدین حلب در بمب‌گذاری از بین بردند باز هم بی‌بی‌سی و گاردین اصرار دارند واژهٔ بچه گانه انقلابیون معتدل را برای این تروریست‌ها در سوریه به کار ببرند.


در نوامبر ۲۰۲۱ خبرگزاری دگری زون طی گزارشی حملهٔ شیمیایی به دوما و انتساب آن به دولت سوریه را کاملاً کذب دانست، گزارش اصلی تهیه شده توسط کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی طی ۱۱۵ صفحه به هیچ‌گونه سند و مدرکی مبنی بر دست داشتن دولت سوریه اشاره نکرده؛ اما به این گزارش اجازه انتشار عمومی داده نشد. در می سال ۲۰۲۱ آرون ماتی خبرنگار کانادایی خبرگزاری دگری زون طی یک گزارش تصویری که در توییتر منتشر کرد با حضور در شهرک دوما و منطقه ادعایی مجدداً بر کذب و ساختگی بودن آن تأکید کرد و این‌چنین بر دروغ‌پردازی بی‌بی‌سی مُهر تأیید زد.

 
با همه این تحقیقات و مستندات و حتی اعتراف خود بی‌بی‌سی، همچنان خبرهایی در مورد حملهٔ شیمیایی به شهرک دوما در خروجی این خبرگزاری قرار دارد و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بی‌بی‌سی حدود ۶۰ خبر با این موضوع را کار کرده که کماکان از سایت خود حذف نکرده است و حتی اساساً این اعتراف به شکلی جهانی توسط رسانه‌های جریان اصلی غربی بازتاب داده نشده است.


خبرگزاری الایام بحرین که اتفاقاً همسو با حاکمیت و خلیفه بحرین است طی مقاله‌ای در آوریل ۲۰۲۰، بی‌بی‌سی را سازندهٔ گزارش‌های کذب و جعلی معرفی می‌کند که به شیوه‌ای کودکانه و احمقانه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس باج‌گیری می‌کند.


در روزهای اخیر اما بی‌بی‌سی فارسی مجدداً با همان سبک و سیاق همیشگی و پس از گذشت یک سال و نیم از ناآرامی‌ها در ایران در حالی که جهان شاهد کشتار هزاران نفر از مردم بی پناه غزه است و دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی به محلی برای اعلام انزجار از سیاست‌های دوگانه و جنایت‌کارانه غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی است دست به انتشار اسناد ساختگی و پر از اشتباه فاحش زده که به نوعی افکار مردم درون ایران را از جنایات دست نشانده استعمار یعنی اسرائیل جنایت‌کار منحرف کند.

 
صد البته مردم ایران فراموش نمی‌کنند این همان بی‌بی‌سی است که به شکلی مضحکانه دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان دختر در مراسم جشن تکلیف در ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ را جایگزین دیدار با همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن قلمداد کرده بود.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: یادداشت ، بی بی سی ، شیرازه
نظرات بینندگان